صفحه اصلی  | ورود کارشناسان | ورود مشتریان | استخدام | تالار گفتمان | آموزش دوربین مدار بسته | لیست قیمت دوربین و دزدگیر اماکن | محصولات | ارتباط با ما | درباره ما

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل
keywords

 آموزش نصب دزدگیر اتومبیل

آموزش نصب،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش نصب دزدگیر منزل،آموزش نصب دزدگیر خودرو،آموزش نصب دزدگیر پراید،آموزش نصب دزدگیر پژو،دزدگیر فابریک،سوکت فابریک،آموزش نصب ریموت

 ارسال کننده : پارتیران

 تاریخ ارسال : سه‌شنبه 9 خرداد 1391 - 3:54:05 PM

 آموزش نصب دزدگیر اتومبیل

 
  :اولين نكته اي كه همكاران بايد هنگام نصب دزدگير به آن توجه كننداين است كه:حتماسيم ورودی
اصلي دزدگير رااز سيم اصلي سوئيچ بگيرند ومهمتراينكه سيم منفي(بدنه)راهرگز ازسيم كشي اتومبيل نگيرند بلكه سيم منفي دزدگيررا بوسيله بست وپيچ محكم به بدنه اتومبيل وصل كنند.
اين نكته بسيار مهم است وتقريبا۸۰درصدازمشكلات دزدگير پس از نصب مربوط به اين است كه همكاران، منفي دزدگير را از سيم كشي اتومبيل مي گيرند وبه بدنه پيچ نميكنند.
عدم دقت همكاران به اين مسئله باعث قطع ووصل شدن هاي متوالي دزدگير،كم شدن بردريموت كنترل،خاموش شدن اتومبيل درهنگام رانندگي وصحيح كارنكردن سيستم دزدگير ودرنهايت عدم رضايت مشتري دزدگير ميگردد.
2:  فرستنده وگيرنده دستگاه دزدگير،راديوئي است وهمانند ديگر دستگاههائي از اين قبيل همانند گيرنده تلويزيون،بي سيم و...رابطه مستقيم با امواج راديوئي دارد.
مطمئنا همكاران محترم در برخي موارد به اين مسئله برخورد نموده اند كه مثلا يك دزدگير را در روي ميزكار خود تست كرده ومشاهده نموده اند كه برد ريموت كنترل آن خوب وكافي است ولي پس از نصب روي اتومبيل برد ريموتها كم ميشود. اين مسئله به چند دليل ميباشد.
اول اينكه سيم مثبت(برق)وسيم منفي(بدنه)ورودي اصلي دزدگير را دقيق واز جاي صحيح آن نگرفته اند.
دوم : اينكه خود كيت اصلي دزدگير را ممكن است به بدنه آهني اتومبيل چسبانده باشند كه اين بسيار غلط است وبايدحتما كيت دزدگير را از بدنه وهر گونه فلز دور نمايند تا تداخل امواج راديوئي را باعث نگردد.
سوم : سيم آنتن خود دستگاه دزدگير است كه ما شاهد بوده ايم كه بعضي همكاران سيم آنتن را يا دور خود دستگاه مي پيچند ويا كاور بغل درب اتومبيل را باز ميكنند وبا گذاشتن سيم آنتن در پشت كاور وچسباندن آن به بدنه ،كاور را ميبندند كه اين كاملا غلط است وصحيح آن است كه سيم آنتن دزدگير را هرگز به بدنه نچسبانده ودور دستگاه هم نپيچانند بلكه اين سيم را دور سيم كشي خود اتومبيل كه معمولا زير فرمان است چند دور بپيچانيد.
نكته ديگر اينكه اگر با وجودتمام اين كارها باز هم برد ريموت كنترلها مطلوب نبود ،همكاران ميتوانند طول سيم آنتن دزدگير را كمي بيشتر نمايند ودور سيم كشي فابريك خود اتومبيل نصب نمايند.در صورت رعايت تمام اين نكات مطمئنا بهترين نتيجه وبيشترين برد دزدگير را بدست خواهند آورد.
درمورد نصب آنتن دزگير هاي تصويري هم همين مطالب صدق ميكند وهمكاران بايد توجه داشته باشند كه نه كابل آنتن ونه خودآنتن را نبايد به بدنه آهني نزديك كنند وهرگز هم آنتن را به خود كيت دزدگير نچسبانند بلكه آنتن را جداگانه بدون اينكه كابل وآنتن به بدنه فلزي نزديك شود روي كاورهاي پلاستيكي ودور از هر فلز نصب كنند.
مسئله دیگردرمورد نصب رله قطع استارت است.همکاران محترم باید دقت نمایند که رله قطع برق را بر روی A.CC و يا كوئل وصل ننمايند و بهترين روش وصل رله برروي استارت است.وصل نمودن رله برروي كوئل ويا A.CC كه معمولا همكاران بنا به درخواست مشتري خود جهت استفاده آنتي هاي جك(ماشين خاموش كن)وصل ميكنند،ممكن است به سيستم جرقه زني اتومبيل مخصوصا اگر سيستم آن انژكتوري باشد ،صدمه جدي وارد نمايد وحتي بعضي شركتهائي كه خدمات پس از فروش اتومبيل را انجام ميدهند،در صورت بروز ايراد در سيستم جرقه زني اتومبيل از انجام خدمات رايگان فوق ممانعت ميكنند .لذا بهترين روش براي وصل يك رله،وصل نمودن آن در مسير استارت است نه ديگر موارد.همكاراني كه با اصرارمشتريان خود در اين مورد مواجهند اين مسائل را براي آنان اگر به صورت كارشناسي شده ودقيق توضيح دهند،مطمئنا مشتري از اين كار منصرف خواهند شد ومشكلات احتمالي بعدي هم براي مصرف كننده وهم براي همكاران بوجود نخواهد آمد..
نكته ديگري كه همكاران محترم بايد دقت كنند در مورد نصب چشم ميباشد.همكاران هميشه هنگام نصب چشم برروي دستگاههائي كه خروجي چشم جداگانه ندارند،مستقيما سيم چشم را برروي سيم هاي شوك مي بندند.صحيح ترين كا هم همين است ولي بايد اين نكته را رعايت نمايند: هميشه سيم هاي تحريك شوك وچشم را با دو ديود به دستگاه وصل كنيد.به اين صورت كه سيم ورودي مثبت( برق) و منفي(بدنه)چشم را مستقيم از شوك گرفته وسيم تحريك شوك را قطع كنيد وبا ديود معمولي به اين روش به آنان وصل كنيد كه دو پايه مثبت يعني بدون خط ديود ها را به هم وصل كرده وبه ورودي شوك دزدگيركه قبلا ان را قطع كرده وبه سمت دستگاه متصل كنيد ودو پايه منفي ديودها يعني سمت خط دار ديودها را يكي به سيم تحريك شوك وديگري را به تحريك چشم متصل نمائيد.اين كارضمن جلوگيري از تداخل كار چشم وشوك ،عمر آنها مخصوصا عمر شوك را زياد كرده وباعث اشكالات بعدي نخواهد شد.حتما همكاران هنگام نصب چشم برروي سيم هاي شوك، به اين مورد كه يا چشم ويا شوك كار نكرده ويا با اشكال وتاخير عمل كند برخورده اند.اگر تحريك هاي چشم وشوك را به طريق گفته شده وبا دو ديود به دستگاه وصل نمائيد اولا هيچگاه به چنين مواردي برخورد نميكنيد ودوما عمر چشم وشوك(مخصوصا چشم)را بيشتر كرده ايد.
۵: همكاران محترم ميدانند كه اكثر دستگاههاي دزدگير داراي يك ويا چند جامپربراي كارائي هاي بيشتر يك دستگاه ميباشند.در صورتيكه خواستيد اين جامپرها را براي اضافه ويا قطع برنامه اي در سيستم قطع يا وصل ويا تغیير دهيد حتما اين نكته رادقت كنيد كه برق دستگاه را قطع نموده وپس از تغیير جامپر مجددا آن را وصل نمائيد.اكثر دزدگيرهاي امروزي داراي قطعات چيپ(ميكروكنترلر)يا همان IC هاي فرمان هستند ودر صورت عدم رعايت شما ووصل بودن تغذيه دستگاه كه همان برق اصلي ميباشد در هنگام تغیير جامپرها،ممكن است به اين قطعات چيپ ويا ديگر قطعات آسيب وارد آمده وباعث خرابي آنها گردد.ضمنا در برخي دستگاهها مادامي كه تغذيه دستگاه قطع نشده باشد حتي اگر جامپر را هم تغیير داده باشيد بازهم برنامه مورد نظر تغیير نكرده وهمان برنامه قبل از تغیير جامپر باقي ميماند.لذا توصيه جدي ما به شما اين است كه اول تغذيه(برق)دستگاه را قطع نمائيد وسپس اقدام به تغیير جامپرهانمائيد.
۶:نکته دیگر در مورد چگونگی نصب صحیح صندوق پران است.میدانید که برخی از دزدگیرها خروجی صندوق پران مثبت دارند وبعضی منفی.آن دسته از دزدگیرهائی که خروجی مثبت دارند یک رله در داخل دستگاه طراحی ونصب شده ونسبتا جریان خروجی خوبی برای به حرکت درآوردن موتور پمپ دارند.ولی در دستگاههائي که خروجی منفی دارند اینگونه نیست وجریان خروجی بسیار ضعیف است.برای نصب پمپ به این دسته از دزدگیرها حتما میبایستی یک رله به منظور افزایش جریان خروجی نصب کرد.در صورتی که رله به دستگاههاي دزدگير با خروجی منفی متصل نکنید حتما خروجی دستگاه فوق معیوب میشود زیرا این خروجیها بسیار جریان پائینی داشته ودر صورت عدم وصل رله جریان بسیار زیادی را از این خروجی مصرف میکند که همین امر سبب خرابی در ICقسمت مربوطه دستگاه ميشود.البته متعاقبا روش صحيح بستن ونحوه وصل رله را در بخشي ديگر توضيح خواهيم داد.
ضمنا توصيه ما اين است كه كارائي هاي سيستمي كه همكاران روي اتومبيل هاي مشتريان خود نصب ميكنند را به صورت خلاصه وار وساده وقابل درك تايپ وتكثير نموده ويك نسخه از ان را حتما پس از نصب به مصرف كننده بدهيد.اين كار علاوه بر اينكه وقت همكاران را به جهت مراجعات متعدد مشتريان محترم به خاطر پرسش كارائي هاي سيستم تلف ننموده و مصرف كنند گان محترم نيز با چگونكي كار با دستگاه آشنا شده واز خرابي هاي بعدي جلو گيري ميكند


آموزش نصب،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش نصب دزدگیر منزل،آموزش نصب دزدگیر خودرو،آموزش نصب دزدگیر پراید،آموزش نصب دزدگیر پژو،دزدگیر فابریک،سوکت فابریک،آموزش نصب ریموت

اگر مطالب آموزشی فوق مفید بود بر روی 1+ کلیک نمایید:(باید قبلا در اکانت گوگل و یا GMAIL خود وارد شده باشید)